1977 IHC LOADSTAR 1600 Hoogtewerker
MOTOR:
PERKINS ENGINES COMPANY Ltd U.K | |
Type: | 6.354 (perkins nummer) (D-354 (IHC nummer)) |
Cilinders | 6 in lijn |
Displacement: | 5788 ccm |
Boring X Slag (mm): | 98.5 x 127.0 |
Koppel (Nm @ tpm) | / |
Vermogen (pk @ tpm) | 125@2800 |
Koeling: | water |
Brandstof: | Diesel |
Branstofsysteem: | CAV Injectie pomp |
Koud start: gloeikaars in luchtinlaat |
TRANSMISSIE:
Kopperling: | Droge, enkelvoudige koppeling |
Versnellingen: | 5 Vooruit /1 Achteruit |
Banden: Voor: Achter: |
8.25-20 12Ply 8.25-20 12Ply |
Acceleratie: | / |
Topsnelheid: | / |
Aftakas aangedreven hydraulische pomp voor hoogtewerker |
REMMEN:
Hydraulische remmen |
Mechanische parkeerrem |
Lengte: | 700 cm |
Breedte: | 250 cm |
Hoogte: | 330 cm |
Wielbasis: |
384 cm |
Bodemvrijheid: | 25 cm |
Weight: Leeg gewichte Maximaal Toegelaten Massa |
6580 kg 10200 kg |
POWERS Body Company | Sky-master TBS 1-32 |
Maximale hoogte: | 10 m |
Capaciteit:: | 250 kg |
Centraal gemonteerd achter de cabine | |
Hydraulische bediening Aftakas-gedreven pomp & Noodpomp(electrisch) |
Deze vrachtwagen werd gebruikt door het US army in Nuernberg,
Duitsland.
En was in december 1988 verkocht aan een Belgische legerstock.
De wagen is herschilderd (de kleur op de foto's) door een voorgaande eigenaar.
Wij kochten hem in januari 2004.
En heeft slechts een kleine restauratie nodig, een beetje roest aan deuren en
motorkap.
Een nieuw laagje verf is ook wenselijk.
Wat zit
er onder de kap? Een
groene motor??!!
Het is geen IH power, maar de "oude Perkins"
loopt uitstekend.