1964 Mercedes 190C Heckflosse

Terug naar Andere Projekten

MOTOR:

  190 C 200
Engine number: M121.924 M121.940
Cilinders 4 in lijn 4 in lijn
Cilinderinhoud: 1897 cc 1988 cc
 Boring x Slag (mm): 85x83,6 87x83,6
Koppel (Nm @ rpm) / /
Vermogen (pk @ rpm) 80 @ 5000 95 @ 5200
Koeling: Water Water
Branstof    
  Solex 34 PJCB Carb two Solex 38 PJCB Carbs
 Verbruik: 11.5 liter/100 km 12.5liter/100 km


TRANSMISSIE:

Koppeling: / /
Versnellingen: 4 -gang manueel 4 -gang manueel
Banden:
Velgen:
5JKx13
7,00-13
5Jx15
7,00S15(6PR)
Acceleratie 0-100 km/h in sec.: 18 15
Topsnelheid (km/h): 150 kmh 161 kmh


REMMEN:

dubbel hydraulisch circuit met servo.
Schijven voor - trommels achter.

 
AFMETINGEN:

Lengte: 4730 cm 4730 cm
Breedte: 1795 cm 1795 cm
Hoogte: 1495 cm 1495 cm
Wielbasis: 2700 cm 2700 cm
Bodemvrijheid: / /
Geweight:: 1250 kg 1310 kg

Restoratie is gepland voor eind 2004:
De koffer is volledig vervormd door een ongeval, de motor draait niet (moet gereviseerd worden),
de koppeling- en remcilinders dienen vervangen.
Nader heb ik besloten om er een custom wagen van te maken.  Dit geeft een idee van wat er staat te gebeuren:

De koffer van een 200 Heckflosse aanbouwen, alsook de motor en complete aandrijflijn van de 200.
De ronder voorlichten vervangen door "Amerikaanse lichten zoals op 220-300 Heckflosses.
De wagen wordt zwart geverfd en terug met alle originele chrome afgewerkt.