1964 Mercedes 190C Heckflosse
MOTOR:
190 C | 200 | |
Engine number: | M121.924 | M121.940 |
Cilinders | 4 in lijn | 4 in lijn |
Cilinderinhoud: | 1897 cc | 1988 cc |
Boring x Slag (mm): | 85x83,6 | 87x83,6 |
Koppel (Nm @ rpm) | / | / |
Vermogen (pk @ rpm) | 80 @ 5000 | 95 @ 5200 |
Koeling: | Water | Water |
Branstof | ||
Solex 34 PJCB Carb | two Solex 38 PJCB Carbs | |
Verbruik: | 11.5 liter/100 km | 12.5liter/100 km |
TRANSMISSIE:
Koppeling: | / | / |
Versnellingen: | 4 -gang manueel | 4 -gang manueel |
Banden: Velgen: |
5JKx13 7,00-13 |
5Jx15 7,00S15(6PR) |
Acceleratie 0-100 km/h in sec.: | 18 | 15 |
Topsnelheid (km/h): | 150 kmh | 161 kmh |
REMMEN:
dubbel
hydraulisch circuit
met
servo.
Schijven
voor
-
trommels
achter.
Lengte: | 4730 cm | 4730 cm |
Breedte: | 1795 cm | 1795 cm |
Hoogte: | 1495 cm | 1495 cm |
Wielbasis: | 2700 cm | 2700 cm |
Bodemvrijheid: | / | / |
Geweight:: | 1250 kg | 1310 kg |
Restoratie is gepland voor eind 2004:
De koffer is volledig vervormd door een ongeval, de motor draait niet (moet
gereviseerd worden),
de koppeling- en remcilinders dienen vervangen.
Nader heb ik besloten om er een custom wagen van te maken. Dit geeft een
idee van wat er staat te gebeuren:
De koffer van een 200 Heckflosse aanbouwen, alsook de motor en complete
aandrijflijn van de 200.
De ronder voorlichten vervangen door "Amerikaanse lichten zoals op 220-300
Heckflosses.
De wagen wordt zwart geverfd en terug met alle originele chrome afgewerkt.